Nowoczesne technologie

Passat: Volkswagen wziął nazwę swojego kultowego modelu od rodzaju wiatru

Volkswagen Passat zadebiutował w 1973roku. Zaprojektował go włoski stylista Giorgetto Giugiar, z którego pracowni wyszły też prototypy: VW Golfa, VW Scirocco, daewoo Matiza, daewoo Leganzy, Audi 80, fiata Punto, Pandy, Uno, Grande Punto, Cromy, Bravo, lancii Delta, saaba 9000, seata Cordoby, Ibizy, Malagi, Toledo i wiele innych aut.

Volkswagen Passat, w którym wykorzystano wiele rozwiązań z Audi 80, miał przedni napęd. Passat pierwszej generacji doczekał się 25 wersji. Do najbardziej popularnych należały: Passat kombi oraz Passat diesel. Na 25 wersji składały się: cztery warianty pojemności silnika, trzy wersje nadwozia (volkswagen Passat sedan dwu- i czterodrzwiowy oraz Passat kombi), trzy rodzaje nadwozia oraz dwa typy skrzyni biegów (automat i manualna).

Volkswagen Passat dostępny był z silnikiem o pojemności: 1,3 litra i mocy 55 KM; 1,4 litra i mocy 60 KM; 1,6 litra o mocy 75 KM oraz 1,6 litra o mocy 85 KM.

Nadwozie miało dwa reflektory okrągłe, lux albo i dwa prostokątne albo dwa prostokątne i TS lub cztery okrągłe.

W 1975 roku w Passacie dokonano gruntownej zmiany - w wersji sedan zamontowano tylną klapę unoszoną do góry. Dwa lata później samochód przeszedł lifting nadwozia zarówno na zewnątrz, jak i od wewnątrz. Kolejna modernizacja została przeprowadzona w 1980 roku (zmiany w podwoziu i lekka zmiana stylizacji przedniego nadwozia).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.